Autor Wiadomość
SCORPION
PostWysłany: Wto 13:21, 14 Paź 2014    Temat postu:

na szczescie ktoś nad tym czuwa Very Happy
tomekkoszalin
PostWysłany: Pon 20:37, 13 Paź 2014    Temat postu:

No to miałeś dużo szczęścia. i na przyszłość wystarczy jak napiszesz posta w jednym dziale, bo powilanie go wszędzie nic nie daje tylko zaśmieca forum.
GrzegorzTDM
PostWysłany: Pon 19:47, 13 Paź 2014    Temat postu:

Znalazłem przyczynę, kupiłem motocykl w którym zamienione były przewody w chłodnicy. Ten niższy szedł do zbiornika wyrównawczego a powinien ten wyżej umiejscowiony. Zamieniłem przewody i jest już ok. Smile Dziękuję za podpowiedzi ale na całe szczęście nie była to uszczelka.
kuras
PostWysłany: Nie 22:12, 12 Paź 2014    Temat postu:

1. może miałeś nie dokończ odpowetrzony układ chodzenia
2. zmien plyn chodniczy(nie musi być koncentrat wystarcy petrygo Q-35C)
3. jeśli będzie to samo to podjedz do warsztatu samochodowego lub motocyklowego i poros żeby sprawdzili urządzeniem czy w oparach-parze lub plynie chłodniczym nie ma spalin(dwutlenku wegla itd.) nie pamiętam jak to się nazywa ,ale tak sprawdzałem u siebie w autach i było wszystko jasne
GrzegorzTDM
PostWysłany: Nie 21:49, 12 Paź 2014    Temat postu:

A nie jest tak że jak jest uszkodzenie między komorą spalania a kanałem chłodzenia to płyn powinien bulgotać cały czas a nie tylko jak temperatura dochodzi do momentu wrzenia płynu?

Można to jakoś sprawdzić żebym był na 100% pewny. Bo nie wiem czy np. ten płyn nie bulgocze w zbiorniku wyrównawczym przez to że płyn (może słabej jakości po motocykl dopiero kupiłem) się gotuje i wywala wraz z parą do zbiornika. Wiadomo że w układzie chłodzenie robi się nadciśnienie, płyn się gotuje i wywala na zbiorniczek wyrównawczy. Gdyby np. Wentylator załączał się przed wrzeniem płynu i schłodził wcześniej, to tej sytuacji by nie było. Planuje wymienić płyn chłodniczy na taki który ma temp. wrzenia ok. 130 stopni i sprawdzić ten korek chłodnicy.
tomekkoszalin
PostWysłany: Nie 21:33, 12 Paź 2014    Temat postu:

sytuacja uszczelki którą opisałeś ma miejsce jeżeli uszkodzona ona jest między kanałem chłodzenia a olejowym, to co się dzieje u Ciebie wygląda na uszkodzenie między komorą spalania a kanałem chłodzenia
GrzegorzTDM
PostWysłany: Nie 20:42, 12 Paź 2014    Temat postu:

Nie wiem czy mam rację, ale gdyby była to uszczelka to nie znikałoby borygo a wzrastałby poziom oleju? Dodam jeszcze, że jak jeżdżę w trasie z różnymi prędkościami nic się niepokojącego nie dzieje, temperatura jest w dobrym zakresie, nie wzrasta, no chyba, że postoje dłużej na postoju z wł. silnikiem ( chwilowe postoje na światłach nie powodują wzrostu temp.) Tylko teraz jest chłodno, nie wiem co będzie w lecie.
tomekkoszalin
PostWysłany: Nie 19:05, 12 Paź 2014    Temat postu:

uszczelka pod głowicą
GrzegorzTDM
PostWysłany: Nie 17:44, 12 Paź 2014    Temat postu: Bulgotanie płynu chłodniczego

Mam pytanie dla szczęśliwych posiadaczy Yamahy TDM 900. Czy po około 10min. pracy na biegu jałowym, zaczyna wam się bulgotanie płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? Odpalam Yamahe po około 8min temp. zaczyna z połowy iść ku czeronemu, tuż przed czerwonym zaczyna bulgotać w zbiorniku wyrównawczym, następnie ulewa się trochę płynu wraz z parą przez wężyk znajdujący się pod podwoziem motocyklu, następnie nz czerwonym wskazaniu załącza się wentylator i schładza. Po wyłączeniu się wentylatora temperatura znów idzie do góry i proces się ponawia. Nie bardzo wiem co się dzieje, zacznę od sprawdzenia korka chłodnicy. Może to korek za wcześnie przepuszcza, tylko muszę taki korek gdzieś dorwać.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group